Afscheid Philip den Ouden

Afscheid Philip den Ouden

2 juni 2017


Op 1 juni nam Philip den Ouden, na 13 jaar, officieel afscheid als directeur van de FNLI. In hartje Den Haag werd door velen uit de levensmiddelenindustrie bij zijn vertrek stilgestaan. Het stokje is nu officieel overgenomen door Marian Geluk, die per 1 mei bij de FNLI aan de slag is gegaan.

Na 13 jaar als eerste en enige directeur in dienst te zijn geweest, nam Philip den Ouden gisteren bij Brasserie Dudok onder grote belangstelling officieel afscheid. Naast (oud) collega’s en familie, kon Den Ouden rekenen op belangstelling vanuit een breed palet aan maatschappelijke organisaties, met wie hij in de afgelopen jaren heeft samengewerkt. Philip den Ouden startte in 2004 als boegbeeld van de nieuw opgerichte koepelorganisatie FNLI.

FNLI-voorzitter Bas van den Berg benadrukte in zijn speech dat Den Ouden een bijzonder stempel op de sector heeft gedrukt en er zeer goed in is geslaagd de FNLI in Den Haag en Brussel op de kaart te zetten. Hij overhandigde Den Ouden, als cadeau, een tweede exemplaar van ‘een fabriek van plexiglas’. Premier Rutte nam vorig jaar het eerste exemplaar in ontvangst tijdens Voedselpoort, de aftrap voor een bredere dialoog tussen levensmiddelenindustrie en samenleving.

Den Ouden prees in zijn speech de samenwerking binnen de Nederlandse agrofoodsector: “Nederland is een voedselland omdat Nederland een polderland is.” Tegelijkertijd verwees hij naar het online platform Nederland Voedselland, waar de dialoog tussen samenleving en onze industrie plaatsvindt.

Den Ouden is nu met pensioen. Marian Geluk, voormalig directeur van TiFN, heeft na deze inwerkperiode, nu officieel het stokje overgenomen.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde artikelen

Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2015 bekend

2 oktober 2015


Merk met beste consumenteninformatie bekroond met bijzondere prestatie award De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2015 zijn bekend. Deze merken zijn, op basis van een grootschalig consumentenonderzoek, beoordeeld op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Alle genomineerden maken […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Koopmans Merk van het Jaar 2016

13 oktober 2016


Mona wint Bijzondere Prestatie award voor online merkbeleving Koopmans is door de Nederlandse supermarktklant tot Merk van het Jaar 2016 verkozen. In een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door GfK, scoorde Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Op de tweede […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2016 bekend

1 oktober 2016


Merk met beste online merkbeleving bekroond met bijzondere prestatie award De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2016 zijn bekend. In een grootschalig consumentenonderzoek onder ruim 11.000 shoppers, uitgevoerd door GfK, zijn 88 merken beoordeeld op kwaliteit, […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn