Campina wint FNLI Merk van het Jaar award 2014 Coca-Cola merk met meest herkenbare verpakking

Campina wint FNLI Merk van het Jaar award 2014 Coca-Cola merk met meest herkenbare verpakking

30 oktober 2014


Dit jaar is Campina door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2014. Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk Mona en Douwe Egberts. De Merk van het Jaar awards werden vandaag voor de achtste achtereenvolgende keer uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. In een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School en GfK, werden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit.

Winnaars productcategorieën
Voorafgaand aan de uitreiking van de overall prijs werden de winnaars in zeven productcategorieën bekendgemaakt:

  • Alcoholische dranken: Hertog Jan
  • Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: LU
  • Kruidenierswaren overig: Unox
  • Zuivel, kaas en geelvetten: Campina
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea

Daarnaast werd de bijzondere prestatie award uitgereikt aan het merk dat in de ogen van de consument de meest herkenbare verpakking heeft. Deze prijs werd gewonnen door Coca-Cola, gevolgd door Chocomel en Nivea op respectievelijk de tweede en derde plaats.

Om de award kracht bij te zetten, introduceert de FNLI dit jaar een logo, dat uitdrukking geeft aan het vermogen om een eigen en herkenbaar stempel op de markt te drukken.

Over Merk van het Jaar
De FNLI Merk van het Jaar Award werd voor het achtste achtereenvolgende jaar uitgereikt door de FNLI, in samenwerking met EFMI Business School, GfK en Foodmagazine om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. Naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, wordt ook de merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2013 meegenomen in de eindscores. De titel Merk van het Jaar is daarmee een beloning voor zowel de korte als de lange termijn prestaties. EFMI en GfK publiceren meer details over het consumentenonderzoek op www.merkvanhetjaar2014.nl.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde artikelen

Scholieren uit Franeker winnen FutureProef Award 2015

20 november 2015


Dennis Weening reikt prijs uit als afsluiting van de eerste Week van de Levensmiddelenindustrie Leerlingen van christelijke scholengemeenschap Anna Maria van Schurman uit Franeker hebben de eerste FutureProef Award in de wacht gesleept. Met hun idee voor een verrassend én […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Doe mee met FutureProef!

3 mei 2017


Ook aanstaande November organiseert de FNLI weer FutureProef: Week van de Levensmiddelenindustrie. Levensmiddelenfabrikanten openen dan hun deuren voor vmbo- en havo-scholieren uit de regio, die zo kennis maken met arbeidskansen in de sector. Inschrijven is vanaf nu mogelijk! Derde editie […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Koopmans Merk van het Jaar 2016

13 oktober 2016


Mona wint Bijzondere Prestatie award voor online merkbeleving Koopmans is door de Nederlandse supermarktklant tot Merk van het Jaar 2016 verkozen. In een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door GfK, scoorde Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Op de tweede […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn