Campina wint FNLI Merk van het Jaar award 2014 Coca-Cola merk met meest herkenbare verpakking

Campina wint FNLI Merk van het Jaar award 2014 Coca-Cola merk met meest herkenbare verpakking

30 oktober 2014


Dit jaar is Campina door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2014. Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk Mona en Douwe Egberts. De Merk van het Jaar awards werden vandaag voor de achtste achtereenvolgende keer uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. In een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School en GfK, werden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit.

Winnaars productcategorieën
Voorafgaand aan de uitreiking van de overall prijs werden de winnaars in zeven productcategorieën bekendgemaakt:

  • Alcoholische dranken: Hertog Jan
  • Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: LU
  • Kruidenierswaren overig: Unox
  • Zuivel, kaas en geelvetten: Campina
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea

Daarnaast werd de bijzondere prestatie award uitgereikt aan het merk dat in de ogen van de consument de meest herkenbare verpakking heeft. Deze prijs werd gewonnen door Coca-Cola, gevolgd door Chocomel en Nivea op respectievelijk de tweede en derde plaats.

Om de award kracht bij te zetten, introduceert de FNLI dit jaar een logo, dat uitdrukking geeft aan het vermogen om een eigen en herkenbaar stempel op de markt te drukken.

Over Merk van het Jaar
De FNLI Merk van het Jaar Award werd voor het achtste achtereenvolgende jaar uitgereikt door de FNLI, in samenwerking met EFMI Business School, GfK en Foodmagazine om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. Naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, wordt ook de merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2013 meegenomen in de eindscores. De titel Merk van het Jaar is daarmee een beloning voor zowel de korte als de lange termijn prestaties. EFMI en GfK publiceren meer details over het consumentenonderzoek op www.merkvanhetjaar2014.nl.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde artikelen

Premier Rutte neemt rapport over uitdagingen voedingssector in ontvangst

25 april 2016


Paul Polman (CEO Unilever) en Bas van den Berg (COO Royal FrieslandCampina en voorzitter FNLI) overhandigen rapport ‘Spreek Smakelijk’ FNLI lanceert ‘Een open gesprek over voedsel’ tijdens eerste VoedselPoort Minister-president Mark Rutte ontving vandaag het rapport ‘Spreek Smakelijk’ uit handen […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

FNLI ondersteunt verklaring Nationale Voedseltop

31 januari 2017


Afgelopen donderdag (26 januari) vond in Den Haag de Nationale Voedseltop plaats, over voldoende, veilig, gezond en duurzaam voedsel. De top was georganiseerd door ministers Schippers (VWS) en Ploumen (Buitenlandse Handel) en staatssecretarissen Van Dam (Economische Zaken) en Dijksma (I&M). […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

‘Levensmiddelenindustrie moet meer met consument en burger in gesprek’

25 april 2016


FNLI en Roland Berger publiceren rapport ‘Spreek Smakelijk’ De levensmiddelenindustrie moet beter met de consument en burger in gesprek treden om vertrouwen in de sector te versterken. Dat is de belangrijkste conclusie in het rapport ‘Spreek Smakelijk’ dat de FNLI […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn