Doe mee met FutureProef!

Doe mee met FutureProef!

3 mei 2017


Ook aanstaande November organiseert de FNLI weer FutureProef: Week van de Levensmiddelenindustrie. Levensmiddelenfabrikanten openen dan hun deuren voor vmbo- en havo-scholieren uit de regio, die zo kennis maken met arbeidskansen in de sector. Inschrijven is vanaf nu mogelijk!

Derde editie
Dit jaar vindt de derde editie van FutureProef plaats. In aanvulling op de drie regio’s die vorig jaar meededen (Noord-Nederland, Midden-Nederland en de regio Rijnmond), zijn dit jaar ook Brabant, Noord-Holland en Oost-Nederland van de partij.

Waarom FutureProef?
• FutureProef maakt het werk en de arbeidskansen in de levensmiddelenindustrie zichtbaar in een taal en toon die vmbo- en havo-scholieren aanspreekt;
• FutureProef legt een verbinding tussen levensmiddelenbedrijven en opleidingen tot bijvoorbeeld operator of monteur in de levensmiddelenindustrie;
• FutureProef zorgt ervoor dat meer jongeren instromen in bij levensmiddelenopleidingen en kiezen voor een baan in de levensmiddelenindustrie.

Neem deel aan FutureProef 2017!
U kunt uw bedrijf vanaf nu aanmelden voor FutureProef 2017 via sanneke@futureproef.nl.

Waarom meedoen met FutureProef?
Deelname aan FutureProef biedt de kans om uw bedrijf bij jongeren onder de aandacht te krijgen. Met gastlessen, bedrijfsbezoeken en/of proeverijen krijgen leerlingen een beeld van de aantrekkelijke werkomgeving die de levensmiddelenindustrie biedt. Het is daarnaast een kans om uzelf in de regio als een aantrekkelijke werkgever te profileren.

Met FutureProef maakt uw bedrijf deel uit van een dynamische en creatieve campagne. Dit jaar bieden wij een kosteloos basispakket voor deelname aan, waarbij magazines, tasjes en een vlag of banier al inbegrepen zitten. Om uw bedrijf extra te profileren en deelname aan FutureProef verder aan te kleden, kunt u aanvullende middelen bijkopen of een bezoek van een vlogger bestellen. Vorig jaar hebben FrieslandCampina, Arla, CSK, Koopmans en Lamb Weston/Meijer vloggers over de vloer gehad en daarmee jongeren weten te bereiken. Deze zijn terug te bekijken via het YouTube-kanaal van FutureProef.

Hoe gaat FutureProef te werk?
Levensmiddelenfabrikanten uit de regio richten zich met FutureProef op jongeren (focus op VMBO/HAVO-scholieren) en hun leerkrachten en ouders. Bedrijven leggen contact met middelbare scholen in hun omgeving. In oktober 2017 geven bedrijven gastlessen op de deelnemende scholen.
Van 6 t/m 17 november (Week van de Levensmiddelenindustrie) brengen de scholieren een bezoek aan de deelnemende bedrijven. De focus ligt op rondleidingen, maar er zijn ook andere manieren om invulling aan het bedrijfsbezoek te geven, denk aan het organiseren van smaakworkshops. Deze activiteiten worden landelijk en regionaal onder de aandacht gebracht.

Aanmelden
Voor meer informatie of aanmelden: Sanneke van de Castel, sanneke@futureproef.nl of 0318-648 750.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde artikelen

Premier Rutte neemt rapport over uitdagingen voedingssector in ontvangst

25 april 2016


Paul Polman (CEO Unilever) en Bas van den Berg (COO Royal FrieslandCampina en voorzitter FNLI) overhandigen rapport ‘Spreek Smakelijk’ FNLI lanceert ‘Een open gesprek over voedsel’ tijdens eerste VoedselPoort Minister-president Mark Rutte ontving vandaag het rapport ‘Spreek Smakelijk’ uit handen […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nederlandse levensmiddelenindustrie bezorgd over Europese markt ‘met de Franse slag’

7 augustus 2015


FNLI sluit zich aan bij oproep NZO en LTO Nederland voor vrij handelsverkeer De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) kijkt met argusogen naar de recente ontwikkelingen in Frankrijk, waarbij wordt opgeroepen de import van buitenlandse producten stil te leggen, om […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Frans protectionisme benadeelt Nederlandse levensmiddelenindustrie

7 juli 2016


FNLI betreurt toelating verplichte herkomstetikettering in Frankrijk door Europese Commissie Op dinsdag 5 juli jl. gaf de Europese Commissie groen licht aan Frankrijk om gedurende twee jaar een verplichte herkomstetikettering voor vlees en zuivel als ingrediënt in voedingsmiddelen “uit te […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn