Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2014 bekend

Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2014 bekend

1 oktober 2014


De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2014 zijn bekend. In cursief de nieuwkomers, de merken die in 2013 niet genomineerd waren:

  • Alcoholische dranken: Heineken, Hertog Jan, Lindeman’s
  • Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Coca-Cola, Douwe Egberts, Pickwick
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: De Ruijter, LU, Verkade
  • Kruidenierswaren overig: Knorr, Koopmans, Unox
  • Zuivel, kaas en geelvetten: Almhof, Campina, Mona
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Dr. Oetker, Johma, Ola
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea, Pampers, Robijn

Elk jaar reikt de FNLI, naast de overall prijs en categorieprijzen, een award uit aan een merk dat een bijzondere prestatie heeft neergezet. Dit jaar wordt het merk met de meest herkenbare verpakking bekroond. De genomineerden voor deze bijzondere prestatie zijn: Chocomel, Coca-Cola, Nivea.

Grootschalig consumentenonderzoek
Op basis van een grootschalig consumentenonderzoek zijn merken beoordeeld op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Het merk met absoluut de hoogste score op gemeten merkkracht en merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2013, wordt bekroond tot het krachtigste levensmiddelenmerk van 2014. De Merk van het Jaar awards werden in het leven geroepen door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in samenwerking met EFMI Business School en GfK om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. De awards worden op 30 oktober aanstaande voor de achtste achtereenvolgende keer uitgereikt tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst in DeFabrique te Utrecht.

Vermogen om een herkenbaar stempel op de markt te drukken
Om de award kracht bij te zetten, introduceert de FNLI dit jaar een logo, dat uitdrukking geeft aan het vermogen om een eigen en herkenbaar stempel op de markt te drukken. Alle genomineerden maken kans om, naast een categorieprijs, de overall titel Merk van het Jaar 2014 in de wacht te slepen. De winnaars van de afgelopen jaren waren:

  • 2007: Hertog
  • 2008: Verkade
  • 2009: Mona
  • 2010: Verkade
  • 2011: Verkade
  • 2012: Douwe Egberts
  • 2013: HAK
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde artikelen

FNLI en CBL ondersteunen aanpassing Beleidsregel mededinging en duurzaamheid

2 februari 2016


Vorig jaar achtte de ACM de verduurzamingsafspraken omtrent de Kip van Morgen in strijd met de Mededingingswet. Veel partijen, waaronder het bedrijfsleven, maakten zich zorgen dat deze uitspraak een rem zou zetten op andere en toekomstige verduurzamingsinitiatieven. Daarom hield het […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Staatssecretaris Van Dam en Alliantie Verduurzaming Voedsel-voorzitter Dijkhuizen ontvangen aanbevelingen over ketentransparantie

8 december 2016


Het afgelopen jaar lieten de Alliantie Verduurzaming Voedsel en het ministerie van Economische Zaken een verkenning uitvoeren rondom het thema ketentransparantie. Van etiket tot digitale productinformatie en van keurmerk tot website of app: de complexe vraag hoe bedrijven consumenten nog […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Cateraars en fabrikanten verwelkomen duurzame inkoopambities overheden

8 december 2016


Vandaag ondertekenden 62 overheden, waaronder veel gemeenten, op uitnodiging van staatssecretaris Sharon Dijksma (Infrastructuur en Milieu), het Manifest Maatschappelijk Verantwoord Inkopen (MVI). De FNLI en de Veneca, die respectievelijk levensmiddelenfabrikanten en cateraars vertegenwoordigen, verwelkomen dit manifest en het statement dat […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn