Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2014 bekend

Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2014 bekend

1 oktober 2014


De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2014 zijn bekend. In cursief de nieuwkomers, de merken die in 2013 niet genomineerd waren:

  • Alcoholische dranken: Heineken, Hertog Jan, Lindeman’s
  • Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Coca-Cola, Douwe Egberts, Pickwick
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: De Ruijter, LU, Verkade
  • Kruidenierswaren overig: Knorr, Koopmans, Unox
  • Zuivel, kaas en geelvetten: Almhof, Campina, Mona
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Dr. Oetker, Johma, Ola
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea, Pampers, Robijn

Elk jaar reikt de FNLI, naast de overall prijs en categorieprijzen, een award uit aan een merk dat een bijzondere prestatie heeft neergezet. Dit jaar wordt het merk met de meest herkenbare verpakking bekroond. De genomineerden voor deze bijzondere prestatie zijn: Chocomel, Coca-Cola, Nivea.

Grootschalig consumentenonderzoek
Op basis van een grootschalig consumentenonderzoek zijn merken beoordeeld op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Het merk met absoluut de hoogste score op gemeten merkkracht en merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2013, wordt bekroond tot het krachtigste levensmiddelenmerk van 2014. De Merk van het Jaar awards werden in het leven geroepen door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in samenwerking met EFMI Business School en GfK om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. De awards worden op 30 oktober aanstaande voor de achtste achtereenvolgende keer uitgereikt tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst in DeFabrique te Utrecht.

Vermogen om een herkenbaar stempel op de markt te drukken
Om de award kracht bij te zetten, introduceert de FNLI dit jaar een logo, dat uitdrukking geeft aan het vermogen om een eigen en herkenbaar stempel op de markt te drukken. Alle genomineerden maken kans om, naast een categorieprijs, de overall titel Merk van het Jaar 2014 in de wacht te slepen. De winnaars van de afgelopen jaren waren:

  • 2007: Hertog
  • 2008: Verkade
  • 2009: Mona
  • 2010: Verkade
  • 2011: Verkade
  • 2012: Douwe Egberts
  • 2013: HAK
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde artikelen

FNLI, CBL, CBD en GS1: ‘Juistheid van productinformatie is essentieel’

16 februari 2016


Zowel de keten als (online) consumenten moeten kunnen vertrouwen op correcte, complete en betrouwbare productinformatie. Retailers en fabrikanten starten daarom dit jaar met GS1 Nederland een programma om de kwaliteit van productinformatie te optimaliseren. Dit is tot stand gekomen in […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Voedingsmiddelenindustrie stabiele factor voor Nederlandse economie

12 oktober 2016


De voedingsmiddelenindustrie toont zich een stabiele factor voor de Nederlandse economie. Met een outputwaarde van 64,9 miljard euro droeg de voedingsmiddelenindustrie het afgelopen jaar voor 37,1 miljard euro bij aan productie in andere sectoren. Ondernemers zijn positief gestemd, nu het […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

FNLI ondersteunt verklaring Nationale Voedseltop

31 januari 2017


Afgelopen donderdag (26 januari) vond in Den Haag de Nationale Voedseltop plaats, over voldoende, veilig, gezond en duurzaam voedsel. De top was georganiseerd door ministers Schippers (VWS) en Ploumen (Buitenlandse Handel) en staatssecretarissen Van Dam (Economische Zaken) en Dijksma (I&M). […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn