Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2014 bekend

Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2014 bekend

1 oktober 2014


De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2014 zijn bekend. In cursief de nieuwkomers, de merken die in 2013 niet genomineerd waren:

  • Alcoholische dranken: Heineken, Hertog Jan, Lindeman’s
  • Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Coca-Cola, Douwe Egberts, Pickwick
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: De Ruijter, LU, Verkade
  • Kruidenierswaren overig: Knorr, Koopmans, Unox
  • Zuivel, kaas en geelvetten: Almhof, Campina, Mona
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Dr. Oetker, Johma, Ola
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea, Pampers, Robijn

Elk jaar reikt de FNLI, naast de overall prijs en categorieprijzen, een award uit aan een merk dat een bijzondere prestatie heeft neergezet. Dit jaar wordt het merk met de meest herkenbare verpakking bekroond. De genomineerden voor deze bijzondere prestatie zijn: Chocomel, Coca-Cola, Nivea.

Grootschalig consumentenonderzoek
Op basis van een grootschalig consumentenonderzoek zijn merken beoordeeld op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Het merk met absoluut de hoogste score op gemeten merkkracht en merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2013, wordt bekroond tot het krachtigste levensmiddelenmerk van 2014. De Merk van het Jaar awards werden in het leven geroepen door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in samenwerking met EFMI Business School en GfK om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. De awards worden op 30 oktober aanstaande voor de achtste achtereenvolgende keer uitgereikt tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst in DeFabrique te Utrecht.

Vermogen om een herkenbaar stempel op de markt te drukken
Om de award kracht bij te zetten, introduceert de FNLI dit jaar een logo, dat uitdrukking geeft aan het vermogen om een eigen en herkenbaar stempel op de markt te drukken. Alle genomineerden maken kans om, naast een categorieprijs, de overall titel Merk van het Jaar 2014 in de wacht te slepen. De winnaars van de afgelopen jaren waren:

  • 2007: Hertog
  • 2008: Verkade
  • 2009: Mona
  • 2010: Verkade
  • 2011: Verkade
  • 2012: Douwe Egberts
  • 2013: HAK
Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde artikelen

“Nederlandse levensmiddelenproducenten zijn winnaars van Europese samenwerking”

16 mei 2014


FNLI presenteert voedingsmiddelenetiket met ingrediënten voor een sterke Europese levensmiddelenindustrie. De Europese Unie is cruciaal voor de levensmiddelenindustrie, de grootste maakindustrie van Nederland. Dat stelt de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in aanloop naar de Europese verkiezingen op 22 mei. […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

FNLI ondersteunt verklaring Nationale Voedseltop

31 januari 2017


Afgelopen donderdag (26 januari) vond in Den Haag de Nationale Voedseltop plaats, over voldoende, veilig, gezond en duurzaam voedsel. De top was georganiseerd door ministers Schippers (VWS) en Ploumen (Buitenlandse Handel) en staatssecretarissen Van Dam (Economische Zaken) en Dijksma (I&M). […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

FNLI presenteert online Jaarverslag 2013

10 maart 2014


Het FNLI Jaarverslag 2013 is vanaf nu online beschikbaar. Met gepaste trots blikken wij met u terug op de activiteiten die de FNLI in 2013 voor, met en door haar leden ondernam. Bij vragen of opmerkingen over het FNLI Jaarverslag […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn