Scholieren uit Franeker winnen FutureProef Award 2015

Scholieren uit Franeker winnen FutureProef Award 2015

20 november 2015


Dennis Weening reikt prijs uit als afsluiting van de eerste Week van de Levensmiddelenindustrie

Leerlingen van christelijke scholengemeenschap Anna Maria van Schurman uit Franeker hebben de eerste FutureProef Award in de wacht gesleept. Met hun idee voor een verrassend én informerend filmpje over de levensmiddelenindustrie hebben Marije de Witte, Samantha Zoodsma, Femke Noorder en Julia de Boer volgens de jury het beste idee om de levensmiddelenindustrie bekend te maken onder jongeren. Dennis Weening, het gezicht van de wedstrijd, reikte vandaag persoonlijk de prijs uit aan de winnende school. Hun idee zal volgend jaar daadwerkelijk gebruikt worden in de campagne voor de Week van de Levensmiddelenindustrie.

Over de Week van de Levensmiddelenindustrie
Begin november vond de allereerste Week van de Levensmiddelenindustrie plaats. 15 levensmiddelenfabrikanten in Drenthe, Friesland en Groningen openden hun deuren om vmbo- en havo-scholieren op een toegankelijke manier kennis te laten maken met de diverse arbeidskansen die de levensmiddelenindustrie biedt. Naast de praktijkbezoeken binnen bedrijven en verschillende gastlessen konden jongeren meedoen aan een wedstrijd. Daarbij werden ze uitgedaagd om mee te denken over hoe de levensmiddelenbranche zich in de kijker kan spelen bij jongeren. Sfeerimpressies van de bedrijfsbezoeken en gastlessen zijn te bekijken op www.facebook.com/FutureProefAward.

Futureproef Award
De jury, bestaande uit vertegenwoordigers van zowel de levensmiddelenindustrie als het onderwijs, verkoos het filmpje van Marije, Samantha, Femke en Julia als winnende inzending. Het juryrapport: “Het filmpje van Marije, Samantha, Femke en Julia is een creatief idee: de scholieren presenteren weetjes en feitjes op een ludieke manier. Ze verrassen én informeren, wat twee belangrijke en effectieve elementen zijn bij jongerencommunicatie. Dit filmpje biedt mooie mogelijkheden om verder uit te werken en volgend jaar te gebruiken in de FutureProef-campagne!” Daarnaast behaalden Marije, Samantha, Femke en Julia de meeste likes op Facebook.

FutureProef award 2

Over FutureProef
FutureProef is een initiatief van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) om zich zichtbaarder te presenteren richting jongeren met technische interesse. Waar kennis en innovatie zich binnen de levensmiddelenindustrie in een razend tempo ontwikkelen, blijft de toestroom van afgestudeerden met de juiste papieren flink achter. Mede om die reden organiseerde de FNLI in samenwerking met Innexus van 2 t/m 8 november voor het eerst de Week van de Levensmiddelenindustrie in Noord-Nederland. Doel is om FutureProef volgend jaar, naast Noord-Nederland, ook in andere regio’s uit te rollen. Meer informatie www.futureproef.nl.

Fotografie: Simon Bleeker

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde artikelen

FNLI ondersteunt verklaring Nationale Voedseltop

31 januari 2017


Afgelopen donderdag (26 januari) vond in Den Haag de Nationale Voedseltop plaats, over voldoende, veilig, gezond en duurzaam voedsel. De top was georganiseerd door ministers Schippers (VWS) en Ploumen (Buitenlandse Handel) en staatssecretarissen Van Dam (Economische Zaken) en Dijksma (I&M). […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nederlandse levensmiddelenindustrie bezorgd over Europese markt ‘met de Franse slag’

7 augustus 2015


FNLI sluit zich aan bij oproep NZO en LTO Nederland voor vrij handelsverkeer De Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) kijkt met argusogen naar de recente ontwikkelingen in Frankrijk, waarbij wordt opgeroepen de import van buitenlandse producten stil te leggen, om […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2015 bekend

2 oktober 2015


Merk met beste consumenteninformatie bekroond met bijzondere prestatie award De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2015 zijn bekend. Deze merken zijn, op basis van een grootschalig consumentenonderzoek, beoordeeld op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Alle genomineerden maken […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn