Export

Nederland is een van de grootste foodexporteurs ter wereld. Zo’n 80% procent van de Nederlandse export gaat naar Europa, het overgrote deel daarvan naar de ons direct omringende landen. Op de Europese markten bestaan evenwel weinig groeimogelijkheden. Deze neerwaartse tendens stoppen en tegelijk andere landen ontdekken, is van fundamenteel belang voor het rendement in de foodsector. De FNLI blijft de komende jaren aandacht vragen voor het belang van internationalisering en export.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Overige Speerpunten

  • Human Capital Agenda

    Om de koploperspositie van de Nederlandse agrifoodsector te behouden is het van belang dat medewerkers bekwaam, productief, gemotiveerd en gezond zijn en blijven. Maar ook dat er jaarlijks voldoende MBO/HBO technisch en technologisch geschoold personeel de levensmiddelensector instroomt. Daarom initieerde […]

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
    Lees verder
  • Innovatie

    Voor de levensmiddelenindustrie is het van belang dat wet- en regelgeving innovaties op het gebied van verduurzaming en voeding & gezondheid stimuleren in plaats van afremmen. De FNLI pleit ervoor dat discussies over bijvoorbeeld novel foods, genetische modificatie en nanotechnologie […]

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
    Lees verder
  • Vestigingsklimaat

    Toegang tot gekwalificeerde arbeid en kapitaal, efficiënte wet- en regelgeving en een goede infrastructuur zijn essentieel voor bedrijven om zich te vestigen en om te blijven produceren in Nederland. Om de innovatie- en concurrentiekracht van de Nederlandse levensmiddelenindustrie op peil te houden, […]

    Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn
    Lees verder

Gerelateerde artikelen

Scholieren uit Franeker winnen FutureProef Award 2015

20 november 2015


Dennis Weening reikt prijs uit als afsluiting van de eerste Week van de Levensmiddelenindustrie Leerlingen van christelijke scholengemeenschap Anna Maria van Schurman uit Franeker hebben de eerste FutureProef Award in de wacht gesleept. Met hun idee voor een verrassend én […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2014 bekend

1 oktober 2014


De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2014 zijn bekend. In cursief de nieuwkomers, de merken die in 2013 niet genomineerd waren: Alcoholische dranken: Heineken, Hertog Jan, Lindeman’s Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Coca-Cola, Douwe Egberts, Pickwick Zoetwaren, snacks, […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Nederlandse agrifoodketen roept politiek op: “Laat ons internationale voorsprong behouden”

10 juni 2016


Met een productiewaarde van 127 miljard euro en 636.000 banen is de Nederlandse Agri- & Foodsector van groot belang. Internationaal gezien behoort Nederland tot de koplopers qua kennis en innovatie en dit moet ook in de toekomst zo blijven. Boeren […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn