Stichting Versfust

Een efficiënte logistiek is van groot belang voor de distributie van versproducten. De producten zijn immers beperkt houdbaar. De retail- en levensmiddelenindustrie werken in de Stichting VersFust samen om de versdistributie zo efficiënt mogelijk te laten verlopen. Efficiëntie en duurzaamheid zijn daarbij de sleutelwoorden. De Stichting VersFust is een initiatief van het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel en de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie.

Binnen de VersFustpool rouleren ruim 23 miljoen gestandaardiseerde fusten met een integraal kostenniveau dat tot de laagste in Europa behoort. Met een levensduur van minstens 15 jaar leveren de fusten een grote bijdrage aan duurzaamheid in de distributieketen.

De VersFustpool staat voor:

  • efficiënte en duurzame distributie van verse producten
  • lage operationele kosten
  • voldoende beschikbaarheid van fust
  • geen onnodige afstemming tussen retailers en producenten
  • materiaalbesparing op verpakkingen

De Stichting VersFust is eigenaar van het fust en bepaalt het beleid en de spelregels van de VersFustpool. Pool Service is de poolmanager en voert alle dagelijkse, operationele werkzaamheden uit.

Meer informatie: www.stichtingversfust.nl

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde artikelen

FNLI en CBL ondersteunen aanpassing Beleidsregel mededinging en duurzaamheid

2 februari 2016


Vorig jaar achtte de ACM de verduurzamingsafspraken omtrent de Kip van Morgen in strijd met de Mededingingswet. Veel partijen, waaronder het bedrijfsleven, maakten zich zorgen dat deze uitspraak een rem zou zetten op andere en toekomstige verduurzamingsinitiatieven. Daarom hield het […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2014 bekend

1 oktober 2014


De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2014 zijn bekend. In cursief de nieuwkomers, de merken die in 2013 niet genomineerd waren: Alcoholische dranken: Heineken, Hertog Jan, Lindeman’s Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Coca-Cola, Douwe Egberts, Pickwick Zoetwaren, snacks, […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

FNLI, CBL, CBD en GS1: ‘Juistheid van productinformatie is essentieel’

16 februari 2016


Zowel de keten als (online) consumenten moeten kunnen vertrouwen op correcte, complete en betrouwbare productinformatie. Retailers en fabrikanten starten daarom dit jaar met GS1 Nederland een programma om de kwaliteit van productinformatie te optimaliseren. Dit is tot stand gekomen in […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn