Speerpunten


  • Verbetering productsamenstelling

    Voedingsmiddelenproducenten werken door innovatie en veranderde productsamenstelling aan het voedingskundige effect van producten. Op een verantwoorde wijze producten aanpassen is geen kortlopend traject: veiligheid, houdbaarheid, kwaliteit en consumentenbehoeften als smaak spelen mee in het proces. De levensmiddelenindustrie werkt samen met […]

    Lees verder
  • Gezond gewicht

    Uit cijfers van het CBS 2014 blijkt dat 53% van de volwassen mannen en 44% van de vrouwen overgewicht heeft. Bij kinderen en jongeren tot 20 jaar is dit 12,1% (CBS 2014). Overgewicht en obesitas zijn grote en complexe maatschappelijke […]

    Lees verder
  • Voedingswaarde-informatie

    Consumenten kunnen op het etiket informatie vinden over onder andere de samenstelling van het product, de mogelijke aanwezigheid van allergenen, de hoeveelheid van het product, de houdbaarheid, de bewaarvoorschriften, de gebruiksvoorwaarden en de naam of adres van de verkoper. Vanaf […]

    Lees verder
  • Verantwoord reclamebeleid

    Reclame voor voedingsmiddelen, in het bijzonder gericht op kinderen, speelt een rol in de publieke discussie over voeding en gezondheid. Hoewel de FNLI vindt dat er onvoldoende bewijs is om te stellen dat reclame een grote bijdrage levert aan de […]

    Lees verder