Campina wint FNLI Merk van het Jaar award 2014 Coca-Cola merk met meest herkenbare verpakking

Campina wint FNLI Merk van het Jaar award 2014 Coca-Cola merk met meest herkenbare verpakking

30 oktober 2014


Dit jaar is Campina door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2014. Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk Mona en Douwe Egberts. De Merk van het Jaar awards werden vandaag voor de achtste achtereenvolgende keer uitgereikt tijdens de Jaarbijeenkomst van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in DeFabrique te Utrecht. In een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door EFMI Business School en GfK, werden merken beoordeeld op kwaliteit, innovatiekracht en expressiviteit.

Winnaars productcategorieën
Voorafgaand aan de uitreiking van de overall prijs werden de winnaars in zeven productcategorieën bekendgemaakt:

  • Alcoholische dranken: Hertog Jan
  • Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Douwe Egberts
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: LU
  • Kruidenierswaren overig: Unox
  • Zuivel, kaas en geelvetten: Campina
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Johma
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea

Daarnaast werd de bijzondere prestatie award uitgereikt aan het merk dat in de ogen van de consument de meest herkenbare verpakking heeft. Deze prijs werd gewonnen door Coca-Cola, gevolgd door Chocomel en Nivea op respectievelijk de tweede en derde plaats.

Om de award kracht bij te zetten, introduceert de FNLI dit jaar een logo, dat uitdrukking geeft aan het vermogen om een eigen en herkenbaar stempel op de markt te drukken.

Over Merk van het Jaar
De FNLI Merk van het Jaar Award werd voor het achtste achtereenvolgende jaar uitgereikt door de FNLI, in samenwerking met EFMI Business School, GfK en Foodmagazine om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. Naast de absoluut hoogste score voor gemeten merkkracht, wordt ook de merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2013 meegenomen in de eindscores. De titel Merk van het Jaar is daarmee een beloning voor zowel de korte als de lange termijn prestaties. EFMI en GfK publiceren meer details over het consumentenonderzoek op www.merkvanhetjaar2014.nl.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde artikelen

Weerschade Nederlandse groentenverwerkende industrie enorm

7 juli 2016


Industrie betreurt gebrek aan overheidssteun De Nederlandse groenten- en fruitverwerkende industrie leidt enorme schade als gevolg van de overvloedige regen en hagel in de laatste weken. De oogsten van doperwten, sperziebonen, wortelen en andere zomergroenten die onder andere bestemd zijn […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

FNLI blikt terug op 2014

30 maart 2015


Bekijk hier de FNLI Terugblik 2014. Daarin kijken we in vogelvlucht met u terug op het afgelopen jaar. Voor een completer beeld van de activiteiten die de FNLI voor, met en door haar leden onderneemt, kijk op de vernieuwde website www.fnli.nl.

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

“Nederlandse levensmiddelenproducenten zijn winnaars van Europese samenwerking”

16 mei 2014


FNLI presenteert voedingsmiddelenetiket met ingrediënten voor een sterke Europese levensmiddelenindustrie. De Europese Unie is cruciaal voor de levensmiddelenindustrie, de grootste maakindustrie van Nederland. Dat stelt de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in aanloop naar de Europese verkiezingen op 22 mei. […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn