Doe mee met FutureProef!

Doe mee met FutureProef!

3 mei 2017


Ook aanstaande November organiseert de FNLI weer FutureProef: Week van de Levensmiddelenindustrie. Levensmiddelenfabrikanten openen dan hun deuren voor vmbo- en havo-scholieren uit de regio, die zo kennis maken met arbeidskansen in de sector. Inschrijven is vanaf nu mogelijk!

Derde editie
Dit jaar vindt de derde editie van FutureProef plaats. In aanvulling op de drie regio’s die vorig jaar meededen (Noord-Nederland, Midden-Nederland en de regio Rijnmond), zijn dit jaar ook Brabant, Noord-Holland en Oost-Nederland van de partij.

Waarom FutureProef?
• FutureProef maakt het werk en de arbeidskansen in de levensmiddelenindustrie zichtbaar in een taal en toon die vmbo- en havo-scholieren aanspreekt;
• FutureProef legt een verbinding tussen levensmiddelenbedrijven en opleidingen tot bijvoorbeeld operator of monteur in de levensmiddelenindustrie;
• FutureProef zorgt ervoor dat meer jongeren instromen in bij levensmiddelenopleidingen en kiezen voor een baan in de levensmiddelenindustrie.

Neem deel aan FutureProef 2017!
U kunt uw bedrijf vanaf nu aanmelden voor FutureProef 2017 via sanneke@futureproef.nl.

Waarom meedoen met FutureProef?
Deelname aan FutureProef biedt de kans om uw bedrijf bij jongeren onder de aandacht te krijgen. Met gastlessen, bedrijfsbezoeken en/of proeverijen krijgen leerlingen een beeld van de aantrekkelijke werkomgeving die de levensmiddelenindustrie biedt. Het is daarnaast een kans om uzelf in de regio als een aantrekkelijke werkgever te profileren.

Met FutureProef maakt uw bedrijf deel uit van een dynamische en creatieve campagne. Dit jaar bieden wij een kosteloos basispakket voor deelname aan, waarbij magazines, tasjes en een vlag of banier al inbegrepen zitten. Om uw bedrijf extra te profileren en deelname aan FutureProef verder aan te kleden, kunt u aanvullende middelen bijkopen of een bezoek van een vlogger bestellen. Vorig jaar hebben FrieslandCampina, Arla, CSK, Koopmans en Lamb Weston/Meijer vloggers over de vloer gehad en daarmee jongeren weten te bereiken. Deze zijn terug te bekijken via het YouTube-kanaal van FutureProef.

Hoe gaat FutureProef te werk?
Levensmiddelenfabrikanten uit de regio richten zich met FutureProef op jongeren (focus op VMBO/HAVO-scholieren) en hun leerkrachten en ouders. Bedrijven leggen contact met middelbare scholen in hun omgeving. In oktober 2017 geven bedrijven gastlessen op de deelnemende scholen.
Van 6 t/m 17 november (Week van de Levensmiddelenindustrie) brengen de scholieren een bezoek aan de deelnemende bedrijven. De focus ligt op rondleidingen, maar er zijn ook andere manieren om invulling aan het bedrijfsbezoek te geven, denk aan het organiseren van smaakworkshops. Deze activiteiten worden landelijk en regionaal onder de aandacht gebracht.

Aanmelden
Voor meer informatie of aanmelden: Sanneke van de Castel, sanneke@futureproef.nl of 0318-648 750.

Gerelateerde artikelen

Seinen op groen voor levensmiddelenindustrie

18 oktober 2017


De seinen staan op groen voor de levensmiddelenindustrie in Nederland. Dat blijkt uit de Monitor Levensmiddelenindustrie 2017 die de FNLI morgen publiceert. Met een stijging van 5,4 procent kent de levensmiddelenindustrie de hoogste productiegroei in vijf jaar, terwijl het ondernemers- […]

Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2015 bekend

2 oktober 2015


Merk met beste consumenteninformatie bekroond met bijzondere prestatie award De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2015 zijn bekend. Deze merken zijn, op basis van een grootschalig consumentenonderzoek, beoordeeld op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Alle genomineerden maken […]

Week van de Levensmiddelenindustrie dit jaar in drie regio’s

2 mei 2016


FNLI organiseert FutureProef 2016 in Noord-Nederland, Rijnmond en Ede-Wageningen De levensmiddelenindustrie heeft meer technische en technologische mensen nodig om klaar te zijn voor de toekomst. Daarom organiseerde de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) vorig jaar voor het eerst FutureProef: Week […]