FNLI en BVA brengen update gids over reclameregels uit

FNLI en BVA brengen update gids over reclameregels uit

22 november 2019


Het was vorige week de ‘Week van de Mediawijsheid’ (8 t/m 15 november 2019). Het gebruik van social media door jongeren kreeg deze dagen meer aandacht. Ter ere daarvan hebben de FNLI en de bvA (netwerk van merkleiders) een update uitgebracht van de gids ‘Content creators en Food Adverteerders’. Deze gids biedt adverteerders van voedingsmiddelen een instrument om in samenwerking met zogenoemde influencers verantwoord reclame te maken.

In de gids is informatie te vinden over hoe je ondubbelzinnig kenbaar maakt dat het om reclame gaat. Ook kun je terugvinden hoe je online reclame voor een te jong publiek zo goed mogelijk kunt vermijden. Voor veel reclameuitingen van voedingsmiddelen is met name dit laatste een lastig probleem. In het huidige digitiale landschap blijft het een uitdaging om te zorgen dat reclame door kinderen goed herkend wordt. De gids is hierbij een handig hulpmiddel.

Leden kunnen de gids hier opvragen.