Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2014 bekend

Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2014 bekend

1 oktober 2014


De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2014 zijn bekend. In cursief de nieuwkomers, de merken die in 2013 niet genomineerd waren:

  • Alcoholische dranken: Heineken, Hertog Jan, Lindeman’s
  • Non-alcoholische dranken (excl. zuivel): Coca-Cola, Douwe Egberts, Pickwick
  • Zoetwaren, snacks, ontbijtproducten, brood en banket: De Ruijter, LU, Verkade
  • Kruidenierswaren overig: Knorr, Koopmans, Unox
  • Zuivel, kaas en geelvetten: Almhof, Campina, Mona
  • Vers, salades, diepvries en verpakte groenten: Dr. Oetker, Johma, Ola
  • Persoonlijke verzorging en schoonmaak: Nivea, Pampers, Robijn

Elk jaar reikt de FNLI, naast de overall prijs en categorieprijzen, een award uit aan een merk dat een bijzondere prestatie heeft neergezet. Dit jaar wordt het merk met de meest herkenbare verpakking bekroond. De genomineerden voor deze bijzondere prestatie zijn: Chocomel, Coca-Cola, Nivea.

Grootschalig consumentenonderzoek
Op basis van een grootschalig consumentenonderzoek zijn merken beoordeeld op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Het merk met absoluut de hoogste score op gemeten merkkracht en merkkrachtontwikkeling ten opzichte van 2013, wordt bekroond tot het krachtigste levensmiddelenmerk van 2014. De Merk van het Jaar awards werden in het leven geroepen door de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) in samenwerking met EFMI Business School en GfK om de waardering van de Nederlandse supermarktklant tot uitdrukking te brengen. De awards worden op 30 oktober aanstaande voor de achtste achtereenvolgende keer uitgereikt tijdens de FNLI Jaarbijeenkomst in DeFabrique te Utrecht.

Vermogen om een herkenbaar stempel op de markt te drukken
Om de award kracht bij te zetten, introduceert de FNLI dit jaar een logo, dat uitdrukking geeft aan het vermogen om een eigen en herkenbaar stempel op de markt te drukken. Alle genomineerden maken kans om, naast een categorieprijs, de overall titel Merk van het Jaar 2014 in de wacht te slepen. De winnaars van de afgelopen jaren waren:

  • 2007: Hertog
  • 2008: Verkade
  • 2009: Mona
  • 2010: Verkade
  • 2011: Verkade
  • 2012: Douwe Egberts
  • 2013: HAK

Gerelateerde artikelen

Nederlandse agrifoodketen roept politiek op: “Laat ons internationale voorsprong behouden”

10 juni 2016


Met een productiewaarde van 127 miljard euro en 636.000 banen is de Nederlandse Agri- & Foodsector van groot belang. Internationaal gezien behoort Nederland tot de koplopers qua kennis en innovatie en dit moet ook in de toekomst zo blijven. Boeren […]

Doe mee met FutureProef!

3 mei 2017


Ook aanstaande November organiseert de FNLI weer FutureProef: Week van de Levensmiddelenindustrie. Levensmiddelenfabrikanten openen dan hun deuren voor vmbo- en havo-scholieren uit de regio, die zo kennis maken met arbeidskansen in de sector. Inschrijven is vanaf nu mogelijk! Derde editie […]

FNLI publiceert digitaal toegankelijk Jaaroverzicht 2016

1 mei 2017


De FNLI heeft vandaag haar Jaaroverzicht 2016 gepubliceerd. Dit Jaaroverzicht laat de belangrijkste activiteiten en prestaties van de FNLI over het afgelopen jaar zien. Nieuw dit jaar is de digitale presentatie als onderdeel van de website. Digitaal toegankelijk Met dit […]