Nieuws

(157 resultaten)




Aanscherping regels over kinderreclame vanaf vandaag van kracht

1 februari 2019


Den Haag, 1 februari 2019        Per 1 februari is de Reclamecode voor Voedingsmiddelen aangescherpt. De wijziging houdt in dat producenten geen kinderidolen meer gebruiken op hun voedselverpakkingen en Point of sale materiaal als hun producten niet voldoen aan de voedingskundige […]

Publiek-private samenwerking cruciaal voor wetenschappelijk onderzoek

25 januari 2019


Op 24 januari is een aflevering van het televisieprogramma Rambam verschenen, waarbij zowel marktonderzoek als het toegankelijk maken van wetenschappelijk onderzoek en de rol van het bedrijfsleven om dit financieel mede mogelijk te maken aan de orde kwam. Een breed […]

Verslag IMVO-pilot met VBZ

18 januari 2019


Een mooie aftrap van 2019 met een succesvolle pilot werksessie van de FNLI met als onderwerp Internationaal Verantwoord Ondernemen (IMVO)! Tijdens deze sessie op 15 januari 2019 hebben 9 leden van de VBZ handvatten gekregen voor een praktische implementatie van […]

Groeiend aantal bedrijven ondertekent Gedragscode Voedselveiligheid

10 januari 2019


Al ruim 250 bedrijven ondertekenden de Gedragscode Voedselveiligheid en Productintegriteit voorafgaand aan de FNLI-Jaarbijeenkomst. Op 11 oktober 2018 kwamen daar drie nieuwe bedrijven bij: Alpro, Baltussen en Coroos! Dank aan Ann de Jaeger (tekende namens Alpro en Danone), Ruben Bringsken […]

Terugblik Nationale Food Nieuwjaarsbijeenkomst

9 januari 2019


Maandag 7 januari was de goedbezochte nieuwjaarsbijeenkomst van de FNLI en CBL in Nieuwegein, georganiseerd door SCCL. Een mooi moment om het glas te heffen met onze handelspartners in de retail. Laurens Sloot van de Universiteit Groningen/ EFMI heeft een inleiding gehouden […]

Levensmiddelenindustrie heeft meegewerkt aan Ontwerp van het Klimaatakkoord

28 december 2018


Den Haag, 28 december 2018 – Op 21 december presenteerde Ed Nijpels, voorzitter van het Klimaatberaad, het Ontwerp van het Klimaatakkoord aan het kabinet. In de komende tijd wordt dit onderhandelaarsontwerp voorgelegd aan de leden van de FNLI.  De onderhandelingen […]

Vacature Communicatiemanager

17 december 2018


De FNLI is op zoek naar een: COMMUNICATIEMANAGER (40 uur) met affiniteit met de foodsector, gevoel voor nieuws en een politieke antenne   Ben jij altijd op de hoogte van de actualiteit? Ben je een communicatiestrateeg én doener? Zoek je […]

Smaakversterkers uit champignons helpen zout te verlagen in soep

10 december 2018


In deze herformulering in de spotlights staat de zoutverlaagde erwtensoep met ham van Colruyt centraal. Sinds 2017 bevat dit product 50% minder zout. Productontwikkelaar Kirsten Vanwildemeersch vertelt hoe dit product met behulp van de Scelta Taste Accelerator tot stand is […]

Succesvolle FNLI-stakeholderbijeenkomst IMVO-Convenant Voedingsmiddelen

3 december 2018


Op 29 november jl. kwamen verschillende stakeholders, waaronder leden van de FNLI, verschillende NGO’s, vakbonden en het ministerie van Buitenlandse Zaken, bij elkaar in Nieuwspoort. Onder leiding van Pierre Hupperts, de convenantsvoorzitter, gingen de partijen met elkaar in dialoog over […]

Peijnenburg voert verdere caloriereductie door in ontbijtkoek

3 december 2018


Peijnenburg introduceerde deze zomer de Peijnenburg Lower Cal. Deze ontbijtkoek bevat 50 kcal per voorgesneden plakje (25 gram). Na twee jaren van intensief onderzoek staat dit product terecht in de spotlights. Een belangrijk doel van Peijnenburg is de consument te […]

FNLI tekent Nationaal Preventieakkoord

23 november 2018


Vandaag tekent Marian Geluk het Nationaal Preventieakkoord, namens de Nederlandse levensmiddelenindustrie. De levensmiddelensector committeert zich met deze handtekening aan concrete maatregelen om minder calorieën te verkopen. “Zo leveren we als sector een waardevolle bijdrage aan het terugdringen van overgewicht in […]

Coco Pops met 43% minder suiker

8 november 2018


De ontbijtgranen Coco Pops bevatten sinds 2018 43% minder suiker ten opzichte van het vorige recept. In dit artikel staat de herformulering van Kellogg’s Coco Pops centraal. Waarom laat je mensen wennen aan minder zoet? We praten met Nutrition Business […]