Nieuws

(258 resultaten)




FNLI verwelkomt SER-advies voor bouwstenen van IMVO-wetgeving

18 oktober 2021


In het voorjaar van 2021 heeft het ministerie voor Buitenlandse Handel en Ontwikkelingssamenwerking (BuHa-OS) de Sociaal-Economische Raad (SER) gevraagd een advies uit te brengen over de inzet van het kabinet richting de Europese Commissie met betrekking tot het verduurzamen van […]

Voedingsmiddelensector behoudt sterke economische positie na coronajaar en Brexit

14 oktober 2021


De levensmiddelenindustrie laat haar vitaliteit zien in een turbulent coronajaar en blijft een stabiele factor voor de Nederlandse economie. Met een totale productiewaarde van 69,9 miljard euro droeg de sector in 2020 ook nog voor 36,4 miljard euro bij aan […]

FNLI en Dutch Food Week TV

13 oktober 2021


Vrijdag om 10:00 uur bespreken we in een livestream van Dutch Food Week samen met een aantal van onze leden de sterke positie van de Nederlandse levensmiddelenindustrie in onze economie en de rol die zij speelt in transities op het […]

FNLI-Jaarbijeenkomst 2021

21 september 2021


De FNLI-Jaarbijeenkomst is hét jaarlijkse evenement waar relaties en betrokkenen uit de levensmiddelenindustrie samenkomen. We kunnen elk jaar rekenen op +/- 400 gasten uit het bedrijfsleven, van overheidsinstanties en andere stakeholders. De FNLI-Jaarbijeenkomst 2021 zal op 14 oktober plaatsvinden in […]

De levensmiddelenindustrie in transitie: subsidie voor activiteiten op het gebied van duurzame inzetbaarheid

3 september 2021


Stichting Ontwikkelingsfonds Levensmiddelenindustrie (SOL) is het erkende Opleidings- en Ontwikkelingsfonds van de levensmiddelenindustrie en ondersteunt met een aantal partners, waaronder de FNLI, bedrijven en branches. Dit doet zij door regionale samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheden te initiëren, door kennisuitwisseling […]

Openstaande vacatures bij de FNLI

19 augustus 2021


Werken voor één van de grootste en meest ambitieuze sectoren van Nederland? De FNLI heeft momenteel twee openstaande vacatures: Manager Duurzaamheid (32-40 uur) In deze functie houd je je bezig met strategische beleidsontwikkeling en belangenbehartiging op zowel nationaal als Europees […]

Sectoren brengen grondstofverspilling in kaart met expertise van ‘Samen Tegen Voedselverspilling’

18 augustus 2021


De stichting Samen Tegen Voedselverspilling zet zich samen met bedrijven en publieke organisaties in om voedselverspilling vóór 2030 met de helft te verminderen. De stichting organiseert van 7 tot 13 september 2021 de derde Verspillingsvrije Week. In deze week worden […]

Analyse ‘Monitor Kindermarketing Voor Voedingsproducten’: reclame op digitale platforms is een aandachtspunt

21 juli 2021


Sinds een aantal jaren evalueert de overheid de naleving van de ‘Reclamecode Voor Voedingsmiddelen’ (RVV). In het bijzonder de passages in de code die gaan over reclame gericht op kinderen. De naleving van die afspraken wordt in opdracht van het […]

Plantaardig ijs winnaar van Nederlandse voorronde Ecotrophelia

12 juli 2021


Team AERT van Aeres Hogeschool heeft de Nederlandse voorronde van de Europese studentencompetitie gewonnen met het door hen ontwikkelde plantaardige ijs. De studenten wisten op basis van gele erwten een vervanger voor regulier ijs te maken. Cees-Jan Adema, directeur FNLI, […]

Samen SLIM: Subsidie voor leren en ontwikkelen binnen mkb-organisaties

22 juni 2021


Stichting Ontwikkelingsfonds Levensmiddelenindustrie (SOL) is het erkende Opleidings- en Ontwikkelingsfonds van de levensmiddelenindustrie en ondersteunt met een aantal partners, waaronder de FNLI, bedrijven en branches. Dit doet zij door regionale samenwerking tussen bedrijven, onderwijs en overheden te initiëren, door kennisuitwisseling […]

Ecotrophelia-studenten ontwikkelen nieuwe producten met ondersteuning van FNLI

18 juni 2021


Vrijdag 25 juni vindt de Nederlandse finale van Ecotrophelia plaats. Een competitie waarin studententeams nieuwe producten ontwikkelen die op een duurzame wijze geproduceerd kunnen worden en oog hebben voor de gezondheid. FNLI ondersteunt de competitie door de studententeams in contact […]

‘Monitor Kindermarketing voor Voedingsproducten’: regels goed nageleefd, extra aandacht digitaal blijft noodzakelijk

10 juni 2021


De regels uit de ‘Reclamecode Voor Voedingsmiddelen’ (RVV) voor reclame gericht op kinderen worden door het overgrote deel van de voedingsmiddelenproducenten goed nageleefd. Reclame op digitale platforms, waaronder social media en in samenwerking met influencers, blijft een extra aandachtspunt. Dat […]