Scholieren uit Franeker winnen FutureProef Award 2015

Scholieren uit Franeker winnen FutureProef Award 2015

20 november 2015


Dennis Weening reikt prijs uit als afsluiting van de eerste Week van de Levensmiddelenindustrie

Leerlingen van christelijke scholengemeenschap Anna Maria van Schurman uit Franeker hebben de eerste FutureProef Award in de wacht gesleept. Met hun idee voor een verrassend én informerend filmpje over de levensmiddelenindustrie hebben Marije de Witte, Samantha Zoodsma, Femke Noorder en Julia de Boer volgens de jury het beste idee om de levensmiddelenindustrie bekend te maken onder jongeren. Dennis Weening, het gezicht van de wedstrijd, reikte vandaag persoonlijk de prijs uit aan de winnende school. Hun idee zal volgend jaar daadwerkelijk gebruikt worden in de campagne voor de Week van de Levensmiddelenindustrie.

Over de Week van de Levensmiddelenindustrie
Begin november vond de allereerste Week van de Levensmiddelenindustrie plaats. 15 levensmiddelenfabrikanten in Drenthe, Friesland en Groningen openden hun deuren om vmbo- en havo-scholieren op een toegankelijke manier kennis te laten maken met de diverse arbeidskansen die de levensmiddelenindustrie biedt. Naast de praktijkbezoeken binnen bedrijven en verschillende gastlessen konden jongeren meedoen aan een wedstrijd. Daarbij werden ze uitgedaagd om mee te denken over hoe de levensmiddelenbranche zich in de kijker kan spelen bij jongeren. Sfeerimpressies van de bedrijfsbezoeken en gastlessen zijn te bekijken op www.facebook.com/FutureProefAward.

Futureproef Award
De jury, bestaande uit vertegenwoordigers van zowel de levensmiddelenindustrie als het onderwijs, verkoos het filmpje van Marije, Samantha, Femke en Julia als winnende inzending. Het juryrapport: “Het filmpje van Marije, Samantha, Femke en Julia is een creatief idee: de scholieren presenteren weetjes en feitjes op een ludieke manier. Ze verrassen én informeren, wat twee belangrijke en effectieve elementen zijn bij jongerencommunicatie. Dit filmpje biedt mooie mogelijkheden om verder uit te werken en volgend jaar te gebruiken in de FutureProef-campagne!” Daarnaast behaalden Marije, Samantha, Femke en Julia de meeste likes op Facebook.

FutureProef award 2

Over FutureProef
FutureProef is een initiatief van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) om zich zichtbaarder te presenteren richting jongeren met technische interesse. Waar kennis en innovatie zich binnen de levensmiddelenindustrie in een razend tempo ontwikkelen, blijft de toestroom van afgestudeerden met de juiste papieren flink achter. Mede om die reden organiseerde de FNLI in samenwerking met Innexus van 2 t/m 8 november voor het eerst de Week van de Levensmiddelenindustrie in Noord-Nederland. Doel is om FutureProef volgend jaar, naast Noord-Nederland, ook in andere regio’s uit te rollen. Meer informatie www.futureproef.nl.

Fotografie: Simon Bleeker

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Gerelateerde artikelen

Campina wint FNLI Merk van het Jaar award 2014 Coca-Cola merk met meest herkenbare verpakking

30 oktober 2014


Dit jaar is Campina door de Nederlandse supermarktklant verkozen tot Merk van het Jaar 2014. Op de tweede en derde plaats eindigden respectievelijk Mona en Douwe Egberts. De Merk van het Jaar awards werden vandaag voor de achtste achtereenvolgende keer […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

Voedingsmiddelenindustrie stabiele factor voor Nederlandse economie

12 oktober 2016


De voedingsmiddelenindustrie toont zich een stabiele factor voor de Nederlandse economie. Met een outputwaarde van 64,9 miljard euro droeg de voedingsmiddelenindustrie het afgelopen jaar voor 37,1 miljard euro bij aan productie in andere sectoren. Ondernemers zijn positief gestemd, nu het […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn

‘Levensmiddelenindustrie moet meer met consument en burger in gesprek’

25 april 2016


FNLI en Roland Berger publiceren rapport ‘Spreek Smakelijk’ De levensmiddelenindustrie moet beter met de consument en burger in gesprek treden om vertrouwen in de sector te versterken. Dat is de belangrijkste conclusie in het rapport ‘Spreek Smakelijk’ dat de FNLI […]

Share on FacebookTweet about this on TwitterShare on LinkedIn