Week van de Levensmiddelenindustrie dit jaar in drie regio’s

Week van de Levensmiddelenindustrie dit jaar in drie regio’s

2 mei 2016


FNLI organiseert FutureProef 2016 in Noord-Nederland, Rijnmond en Ede-Wageningen

De levensmiddelenindustrie heeft meer technische en technologische mensen nodig om klaar te zijn voor de toekomst. Daarom organiseerde de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) vorig jaar voor het eerst FutureProef: Week van de Levensmiddelenindustrie. In Noord-Nederland openden levensmiddelenfabrikanten hun deuren voor ruimt 1000 middelbare scholieren. Na dit eerste succes rolt de FNLI dit initiatief in 2016 uit in drie regio’s: Noord-Nederland, Rijnmond en Ede-Wageningen. Bedrijven kunnen zich vanaf nu aanmelden om deel te nemen aan FutureProef 2016.

Het vasthouden van de internationale toppositie van de Nederlandse levensmiddelenindustrie vraagt om voldoende technisch geschoold personeel, onder andere operators en monteurs. Uit onderzoek blijkt dat VMBO-scholieren, die een vervolgopleiding moeten kiezen, de levensmiddelenindustrie als werkgever amper kennen. FutureProef, Week van de Levensmiddelenindustrie is er om jongeren op een toegankelijke manier kennis te laten maken met de voedingssector, en te stimuleren om een opleiding in deze richting te kiezen.

Drie regio’s
In het najaar van 2016 zullen levensmiddelenfabrikanten uit de regio’s Noord-Nederland, Rijnmond en Ede-Wageningen zich met FutureProef richten op VMBO- en HAVO-scholieren en hun leerkrachten en ouders. Door middel van gastlessen, praktijkbezoeken aan fabrieken en andere activiteiten kunnen jongeren op een toegankelijke manier kennismaken met de diverse arbeidskansen die de levensmiddelenindustrie biedt. De Week van de Levensmiddelenindustrie, waarin scholieren de bedrijven bezoeken, vindt plaats van 7 t/m 11 november 2016. Lees hier meer informatie over deelname aan FutureProef 2016.

Een open gesprek over voedsel
De FNLI organiseert dit initiatief mede in het kader van ‘Een open gesprek over voedsel’: een brede dialoog tussen de levensmiddelenindustrie en de samenleving met openheid en transparantie als uitgangspunt. Meer informatie: www.spreeksmakelijk.nl.

Foto: Leerlingen van het Marne College krijgen een rondleiding bij UCC Coffee in Bolsward tijdens de eerste Week van de Levensmiddelenindustrie (november 2015). 

Gerelateerde artikelen

Koopmans Merk van het Jaar 2016

13 oktober 2016


Mona wint Bijzondere Prestatie award voor online merkbeleving Koopmans is door de Nederlandse supermarktklant tot Merk van het Jaar 2016 verkozen. In een grootschalig consumentenonderzoek, uitgevoerd door GfK, scoorde Koopmans het hoogst op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Op de tweede […]

Nederlanders tevreden over kwaliteit voedsel, maar bezorgd over toevoegingen

25 april 2016


Levensmiddelenindustrie wil af van zesjescultuur en start ‘open gesprek over voedsel’ Den Haag, 26 april 2016 – Nederlanders geven de levensmiddelenindustrie gemiddeld een 6,8 als rapportcijfer. Dat blijkt uit de eerste Waarderingsmeter Levensmiddelenindustrie: een onderzoek naar de waardering en het […]

Genomineerden FNLI Merk van het Jaar awards 2015 bekend

2 oktober 2015


Merk met beste consumenteninformatie bekroond met bijzondere prestatie award De genomineerden voor de FNLI Merk van het Jaar awards 2015 zijn bekend. Deze merken zijn, op basis van een grootschalig consumentenonderzoek, beoordeeld op kwaliteit, innovatie en expressiviteit. Alle genomineerden maken […]