Nieuws

(146 resultaten)




Coco Pops met 43% minder suiker

8 november 2018


De ontbijtgranen Coco Pops bevatten sinds 2018 43% minder suiker ten opzichte van het vorige recept. In dit artikel staat de herformulering van Kellogg’s Coco Pops centraal. Waarom laat je mensen wennen aan minder zoet? We praten met Nutrition Business […]

Voedingsmiddelenreclame op social media

17 oktober 2018


Afgelopen maandag nam onze directeur Marian Geluk deel aan het Radar-item over reclame in vlogs gericht op jongeren, waar zij het standpunt van de voedingsmiddelenindustrie hierop helder naar voren bracht. Klik hier om het interview terug te zien. Radar besteedde […]

FNLI-Jaarbijeenkomst 2018: Lancering FNLI-Award en speech bestuursvoorzitter: ‘Hervind en bestendig het vertrouwen van de burger’

11 oktober 2018


Voorzitter Bas Alblas heeft tijdens zijn eerste FNLI-jaarbijeenkomst als voorzitter van de fabrikantenkoepel een oproep gedaan het vertrouwen van de consument en de burger te hervinden en te bestendigen. In zijn speech wees hij op de constructieve bijdrage van een […]

Nederlanders eten ongemerkt gezonder

20 september 2018


De levensmiddelenindustrie en supermarkten zijn er wederom in geslaagd de receptuur van producten te veranderen, waardoor Nederlanders (ongemerkt) gezonder kunnen eten. Elk jaar worden er afspraken gemaakt –  in het Akkoord Verbetering Productsamenstelling – over verlaging van suiker, zout en verzadigd vet. […]

Proefsessie met staatssecretaris Blokhuis onderstreept het belang van zorgvuldig herformuleren

17 september 2018


Politieke en maatschappelijke organisaties roepen producenten vaak op minder zout, verzadigd vet en suiker te gebruiken. Dit klinkt makkelijk, maar de realiteit is weerbarstiger. Op donderdag 13 september lieten drie FNLI-leden (Sonneveld, FrieslandCampina en Coca-Cola)  hun succesvolle en minder succesvolle […]

Toenemende bewustwording in de AgriFoodsector leidt tot erkenning Gedragscode Voedselveiligheid

10 september 2018


Een groeiend aantal bedrijven (>230) heeft de Gedragscode Voedselveiligheid en Productintegriteit ondertekend. Door te ondertekenen maakt een voedselfabrikant openbaar dat zij de borging van voedselveiligheid hoog in het vaandel heeft staan. Ons voedsel is veilig, zo laat ook het NVWA-rapport […]