Verantwoord reclamebeleid

Reclame voor voedingsmiddelen, in het bijzonder gericht op kinderen, speelt een rol in de publieke discussie over voeding en gezondheid. Hoewel de FNLI vindt dat er onvoldoende bewijs is om te stellen dat reclame een grote bijdrage levert aan de ontwikkeling van overgewicht, heeft de FNLI begrip voor de vragen die reclame gericht op kinderen oproept. De levensmiddelenindustrie stelt via zelfregulering beperkingen aan reclame voor voedingsmiddelen gericht op kinderen.

Gerelateerde artikelen

array(4) { [0]=> string(100) "https://www.fnli.nl/wp-content/uploads/2016/03/iStock_000049670728_Medium-e1459440059185-360x200.jpg" [1]=> int(360) [2]=> int(200) [3]=> bool(true) } Naleving zelfregulering reclame gericht op kinderen onderzocht Lees verder

Naleving zelfregulering reclame gericht op kinderen onderzocht

4 augustus 2016


Vandaag verscheen de jaarlijkse monitoring van de naleving van de reclameregels voor voedingsmiddelen gericht op kinderen. In opdracht van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) onderzocht de Stichting Reclame Code voor de vijfde keer in hoeverre bedrijven zich houden aan […]

array(4) { [0]=> string(100) "https://www.fnli.nl/wp-content/uploads/2016/03/iStock_000049670728_Medium-e1459440059185-360x200.jpg" [1]=> int(360) [2]=> int(200) [3]=> bool(true) } FNLI zet stappen om reclame gericht op kinderen verder te beperken Lees verder

FNLI zet stappen om reclame gericht op kinderen verder te beperken

8 december 2016


De FNLI heeft besloten om stappen te zetten om reclame voor voedingsmiddelen gericht op kinderen verder te beperken. De FNLI verwacht niet dat deze verdergaande reclamebeperkingen de prevalentie van overgewicht en obesitas zullen terugdringen zoals er ook geen bewezen effecten […]

array(4) { [0]=> string(81) "https://www.fnli.nl/wp-content/uploads/2014/12/20012015_kidsmarketing-360x200.png" [1]=> int(360) [2]=> int(200) [3]=> bool(true) } Fabrikanten leggen flinke beperking kidsmarketing vast Lees verder

Fabrikanten leggen flinke beperking kidsmarketing vast

16 december 2014


Levensmiddelenindustrie beperkt reclame-uitingen gericht op kinderen jonger dan 13 jaar. Vandaag is door het bestuur van de Stichting Reclamecode (SRC) een voorstel van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie (FNLI) tot wijziging van de bestaande Reclamecode voor Voedingsmiddelen aangenomen. Met deze wijziging […]